Jarní výprodej
Jarní výprodej

Postupak progovora

POSTUPAK PRIGOVORA

Tova Pravila za prigovore reguliraju način i uvjete za prijavljivanje nedostataka na proizvodima kupljenim putem internetske trgovine VUCH od naše tvrtke

 

Vuch s.r.o., sa sjedištem na Tovární 1112, Chrudim IV, 537 01 Chrudim,

M.BR.: 04522150,

OIB: CZ04522150

upisan u Trgovački registar koji vodi Regionalni sud u Hradec Králové, section C, insert 36028


Poštanska adresa: Tovární 1112, Chrudim IV, 537 01 Chrudim

Kontakt e-mail: info@vuch.hr


1. ZA KOJE SMO NEDOSTATKE PROIZVODA ODGOVORNI?

1.1 Odgovornost za isporučenu robu

Kao prodavatelj odgovorni smo osigurati da vam naručen proizvod bude isporučen i da proizvod nema nedostataka nakon primitka. To znači da proizvod po primitku posebno:

  • odgovara ugovorenom opisu, vrsti i količini te kvaliteti, funkcionalnosti, kompatibilnosti, interoperabilnosti i drugim ugovorenim svojstvima;
  • odgovara namjeni za koju vam je potreban i na koju smo pristali;
  • isporučuje se s dogovorenim dodacima i uputama za uporabu, uključujući upute za sastavljanje ili ugradnju.

Ne odgovaramo za nedostatke koji se pokažu na proizvodu nakon primitka.

Ako se nedostatak pojavi unutar jedne godine od primitka, smatra se da je artikal bio neispravan u trenutku preuzimanja, osim ako priroda artikla ili nedostatak to ne isključuje.

1.2 Odgovornost za robu osim ugovorenih svojstava

Nadalje odgovaramo da je, osim ugovorenih svojstava, proizvod:

  • prikladno za svrhu za koju se ova vrsta stvari obično koristi, uključujući u pogledu prava trećih strana, zakonskih propisa, tehničkih standarda ili kodeksa ponašanja određene industrije, ako tehnički standardi ne postoje;
  • u smislu količine, kvalitete i drugih svojstava, uključujući trajnost, funkcionalnost, kompatibilnost i sigurnost, koji odgovaraju uobičajenim svojstvima iste vrste stvari koje možete razumno očekivati, također prema našim javnim izjavama, posebno oglašavanju ili označavanje;
  • isporučuje se s dodacima, uključujući pakiranje, upute za sastavljanje i druge upute za uporabu, koje možete razumno očekivati;
  • odgovarajuću kvalitetu ili izvedbu uzorka ili dizajna koji smo vam dostavili prije sklapanja ugovora.

Ne dajemo jamstvo za kvalitetu izvan zakonskog roka u kojem potrošač može ukazati na nedostatak.

1.3 Ako ste poduzetnik

Ako ste pravna osoba, pravo na neispunjenje temelji se samo na nedostatku koji je proizvod imao kada je greška prešla na proizvod, čak i ako se to tek kasnije pokaže. U slučaju da do pogreške dođe zbog kršenja jedne od naših ugovorenih obveza, iu tom slučaju imate pravo na neispravno izvršenje.

1.4 Što se ne može smatrati nedostatkom proizvoda

Razlike u nijansama boja uživo i na web stranicama ne mogu se smatrati nedostatkom proizvoda. Ukoliko proizvod ne ispuni vaša očekivanja, sukladno članku 6. Općih uvjeta, imate pravo odustati od ugovora u roku od 14 dana od primitka proizvoda.

2. KADA MOŽETE PRIJAVITI GREŠKU?

2.1 Koji se nedostaci mogu pronaći na rabljenoj i nekorištenoj robi

U slučaju nekorištenog proizvoda, kupac može istaknuti nedostatak koji se pojavi na proizvodu unutar dvije godine od primitka proizvoda, ako duži rok nije naznačen na web stranici, u dokumentu priloženom uz proizvod ili u oglasu.

Kod rabljenog proizvoda kupac može istaknuti nedostatak koji se pojavi unutar godine dana od primitka proizvoda.

2.2 Nedostatak robe s ograničenim rokom trajanja

Ako je na proizvodu naveden minimalni rok trajanja ili ako je proizvod podložan brzom kvarenju, naveden je datum isteka do kojeg vrijedi jamstveni rok.

2.3 Vrijeme za prijavu kvara na popravljenoj ili zamijenjenoj robi

U slučaju da zamijenimo ili popravimo vaš proizvod, za nov proizvod, ili ga zamijenimo i zamijenimo dijelove, ne teče novo vrijeme. Međutim, u tom slučaju rok za reklamacije se produljuje za vrijeme u kojem niste mogli koristiti proizvod zbog kvara, odnosno uglavnom za vrijeme u kojem je proizvod na popravku.

3. KOJA PRAVA IMATE U SLUČAJU NEISPRAVNE IZVEDBE?

3.1 Što regulira vaša prava prema neispravnoj izvedbi

Vaša prava na nedostatke uređena su Građanskim zakonikom § 2099 do 2117 ako ste potrošač, i § 2165 do 2174.

3.2 Ako ste poduzetnik

Ako ste poduzeće:

U slučaju da je nedostatak proizvoda postojao ili se smatra da je već postojao po primitku proizvoda, imate pravo na sljedeća prava iz neispravne izvedbe.

Ako je kvar na proizvodu značajno kršenje ugovora, imate sljedeća prava u pogledu neispravnosti:

  • uklanjanje nedostatka isporukom nove stvari;
  • uklanjanje nedostatka popravljanjem stvari;
  • razuman popust od nabavne cijene; ili
  • odustajanje od ugovora.

U slučaju materijalnog kršenja ugovora, ako nam se prijavi nedostatak ili bez nepotrebnog odgađanja nakon obavijesti o nedostatku, obavijestite nas o pravu na neispravnost. Napominjemo da ćete, ako to ne učinite, biti odgovorni samo za prava koja su vaša u slučaju nematerijalnog kršenja ugovora. Vaš odabir možete promijeniti samo u dogovoru s nama

Ako ne otklonimo kvar na proizvodu u razumnom roku, možete zatražiti razumni popust od kupoprodajne cijene umjesto uklanjanja kvara ili možete odustati od ugovora

Ako je kvar na proizvodumanje kršenje ugovora, možete zatražiti:

  • otklanjanje nedostataka; ili
  • razumni popust od kupoprodajne cijene.

Ako na vrijeme ne otklonimo kvar na proizvodu ili odbijemo otkloniti kvar, možete zatražiti popust na kupovnu cijenu ili odustati od ugovora. Napravljeni izbor može se samo promijeniti nakon dogovora s nama.

Svjesni ste da dok ne ostvarite svoje pravo na popust na kupoprodajnu cijenu ili odustanete od ugovora, imamo pravo isporučiti proizvod koji nedostaje ili ukloniti pravni nedostatak (posebno za dostavu dokumenata koji nedostaju).

Zamjena proizvoda ili povlačenje iz ugovora ne može se zatražiti ako predmet ne možete vratiti u stanju u kojem ste ga dobili:

  • stanje se promijenilo kao rezultat pregleda radi otkrivanja nedostatka u slučaju;
  • koristili ste predmet prije otkrivanja nedostatka;
  • niste ugovarali nemogućnost vraćanja predmeta u nepromijenjenom stanju pregovorima ili propustima; ili
  • prodali ste predmet prije nego što je kvar otkriven, potrošen ili izmijenjen u uobičajenoj upotrebi; Ako je to samo djelomično, vratit ćete ono što još možete i vratiti nam povrat do iznosa u kojem ste imali koristi od upotrebe stvari.

 

3.3 Ako ste potrošač

Ako se kvar potrošačke robe dogodi u jamstvenom roku od dvadeset i četiri mjeseca nakon primitka robe (za rabljenu robu dvanaest mjeseci nakon primitka robe), pripadaju vam sljedeća prava iz neispravnosti:

a) Zamjena proizvoda

Uvijek možete zatražiti zamjenu proizvoda zbog postojanja nedostatka pri primitku prozvoda, osim ako je odabrani način otklanjanja nedostatka nemoguć ili nesrazmjerno skup u odnosu na popravak proizvoda; to se procjenjuje uglavnom prema važnosti nedostatka, vrijednosti koju bi stvar imala bez nedostatka i može li se nedostatak otkloniti popravkom bez većih problema za kupca.

b) Popravak proizvoda

Ako se proizvod može popraviti, imate pravo na besplatan popravak. Ukoliko se u postupku reklamacije pokaže da proizvoda ne možemo popraviti ili da je popravak nesrazmjerno skup, posebice s obzirom na važnost kvara i vrijednost koju bi proizvod imao bez nedostatka, imamo pravo odbiti popravak. U tom slučaju ćemo vas odmah obavijestiti, a vi možete odabrati drugi način rješavanja reklamacije, koji je ovdje naveden.

c) Popust na kupoprodajnu cijenu

Ako je došlo do greške na proizvodu kada ste ga primili, možete zatražiti razuman popust na kupoprodajnu cijenu ako:

  • smo odbili ispraviti greške ili ih nismo ispravili u razumnom roku ili bez većih neugodnosti za kupca;
  • ne možemo popraviti nedostatak koji vam onemogućuje pravilno korištenje proizvoda ili ne možemo zamijeniti proizvod s tim nedostatkom (npr. proizvod se više ne proizvodi); ili
  • ne možete ispravno koristiti proizvod zbog ponovljenog kvara nakon popravka (pojava istog nedostatka nakon najmanje dva prethodna popravka);
  • pogreška je bitna povreda ugovora;
  • na proizvodu se pojavi veći broj nedostataka (istodobna pojava najmanje tri otkloniva nedostatka od kojih svaki onemogućuje ispravnu uporabu proizvoda); ili
  • iz naše izjave ili iz okolnosti je jasno da greška neće biti otklonjena u razumnom roku (najkasnije 30 dana od reklamacije) ili bez većih problema za kupca.

Primjenjivi popust utvrđuje se kao razlika između vrijednosti proizvoda bez nedostataka i proizvoda s nedostatkom koju je primio kupac.

d) Povrat novca (odustajanje od ugovora)

Povrat možete zatražiti samo ako:

  • smo odbili ispraviti pogrešku ili je nismo ispravili u razumnom roku ili bez većih neugodnosti za kupca;
  • ne možemo popraviti nedostatak koji vam onemogućuje pravilno korištenje proizvoda ili ne možemo zamijeniti proizvod s tim nedostatkom (npr. proizvod se više ne proizvodi); ili
  • ne možete pravilno koristiti proizvoda zbog opetovane pojave nedostatka nakon popravka (pojava istog nedostatka nakon najmanje dva prethodna popravka); ili
  • pogreška je bitna povreda ugovora;
  • na proizvodu se pojavi veći broj nedostataka (istodobna pojava najmanje tri otkloniva nedostatka od kojih svaki onemogućuje ispravnu uporabu proizvoda);
  • iz naše izjave ili iz okolnosti proizlazi da kvar neće biti otklonjen u razumnom roku (najkasnije 30 dana od reklamacije) ili bez većih problema za kupca; ili
  • kvar je uzrokovan neispravnom montažom ili montažom koju smo izvršili prema ugovoru ili na našu odgovornost; ili ako je kvar uzrokovan nedostatkom u uputama koje smo vam dostavili s proizvodom.

Nemate pravo odustati od ugovora ako je nedostatak na proizvodu neznatan.

3.4 Uvjeti za zamjenu robe ili povrat (povlačenje iz ugovora)

Uvjet za zamjenu proizvoda ili povrat kupoprodajne cijene (odustajanje od ugovora) je da proizvod vratite u stanju u kakvom ste ga primili. Iznimke su slučajevi kada:

a) je došlo do promjene stanja proizvoda zbog pregleda radi otkrivanja nedostatka na proizvodu;

b) ste koristili proizvod prije nego što je nedostatak otkriven;

c) svojim ponašanjem ili propustom niste uzrokovali nemogućnost povrata proizvoda u nepromijenjenom stanju; ili

d) ste proizvod prodali prije nego što je nedostatak otkriven, koristili ste ga ili promijenili tijekom normalne uporabe; ako se to samo djelomično dogodilo, vratit ćete nam ono što još možete vratiti i nadoknaditi nam do iznosa u kojem ste imali koristi od korištenja proizvoda.

4. KADA SE NE MOŽE OSTVARITI VAŠA PRAVA NEISPRAVNE IZVEDBE?

4.1 Nemate pravo na neispravnu izvedbu ako

Nemate pravo na Prava prema neispravnoj izvedbi ako:

  • ste sami uzrokovali grešku; ili
  • se nedostatak pojavio na proizvodu tek nakon preuzimanja;
  • istekao je jamstveni rok.
4.2 Jamstvo i zahtjevi za odgovornost za nedostatke više ne vrijede za

Nadalje, jamstvo i zahtjevi za nedostatke ne odnose se na:

  • trošenje proizvoda uzrokovano normalnom uporabom (gubitak uporabe također se smatra smanjenjem kapaciteta baterija i akumulatora);
  • nedostaci u korištenom proizvodu koji odgovaraju stupnju upotrebe ili trošenja koji je roba imala u vrijeme kada ste je uzeli;
  • slučajevima, ako proizlazi iz njihove prirode (posebno robe koja po svojoj prirodi ne može trajati cijelo vrijeme jamstvenog razdoblja).

5. ŠTO ČINITI PRILIKOM PRIGOVORA?

5.1 Gdje reklamirati kupljenu robu

Podnesite zahtjev kod naše tvrtke (ili osobe koja je navedena kao osoba za popravak u potvrdi trajanja prava iz neispravnosti - jamstveni list) bez nepotrebnog odgađanja od otkrivanja nedostatka. U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, prihvaćamo žalbe potrošača:

  • u bilo kojem od naših prostorija, gdje je moguće prihvatiti prigovor u vezi s asortimanom prodane robe;
  • u sjedištu našeg poduzeća;
  • u mjestu poslovanja;
  • za osobu navedenu u potvrdi trajanja prava iz neispravne izvedbe - jamstveni list kao osobu namijenjenu za popravak.

Preporučujemo da kontaktirate naše zaposlenike kako biste što prije riješili prigovor.

Za tvrtke i obradu prigovora što je prije moguće, preporučujemo da kontaktirate sjedište tvrtke.

5.2 Preporučeni postupak reklamacije

Preporučeni prigovor:

  • radi brže obrade možete nas unaprijed obavijestiti o prigovoru telefonom, e-mailom ili pismenim putem;
  • Istodobno se preporučuje da nas obavijestite koje ste pravo odabrali iz mogućnosti neispravne izvedbe, odnosno jeste li zainteresirani za popravak proizvoda, dopunu nedostatka, zamjenu proizvoda ili njegovih neispravnih dijelova, odustajanje od ugovora ( povrat novca), u skladu s ovim Žalbenim zakonikom i Građanskim zakonikomli
  • dostaviti traženu robu zajedno s prigovorom ili naknadno (osim isporuke koju ne preuzimamo) na adresu sjedišta, a prilikom slanja preporučujemo da robu spakirate u odgovarajuću ambalažu kako se proizvod ne bi oštetio ili uništio;
  • za brži postupak preporuča se priložiti dokument o kupnji robe ili porezni dokument - račun, ako je izdan, ili drugi dokument koji dokazuje kupnju robe, zajedno s opisom greške i prijedlogom za rješavanje prigovora.

Nepoštivanje bilo kojeg od gore navedenih koraka ili nakon podnošenja bilo kojeg od gore navedenih dokumenata neće spriječiti pozitivno tretiranje prigovora pod zakonskim uvjetima.

5.3 Trenutak reklamacije

Trenutak prigovora je trenutak kada smo obaviješteni o događaju.

5.4 Pisana potvrda zahtjeva

Prilikom podnošenja reklamacije, izdat ćemo vam pisanu potvrdu koja sadrži datum reklamacije, sadržaj reklamacije, način na koji želite da se prigovor postupa te vaše kontakt podatke za davanje informacija o postupanju reklamacije.

5.5 Rokovi za obradu zahtjeva

Reklamacije, uključujući i ispravak pogreške, obrađujemo najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja reklamacije, osim ako u pojedinačnim slučajevima s vama ne dogovorimo duži rok. U tom roku obavijestit ćemo vas o postupanju po reklamaciji, uključujući i način postupanja.

5.6 Izbor prava o načinu rješavanja reklamacije

Ako odaberete pravo koje vam iz objektivnih razloga ne može biti dodijeljeno (posebno zbog nepopravljivih pogrešaka ili prilikom pripreme zamjene robe koja nije moguća), odmah ćemo vas kontaktirati. U tom slučaju možete odabrati drugo pravo u skladu s ovom odredbom o prigovoru.

5.7 Potvrda o datumu i načinu rješavanja reklamacije

Nakon obrade reklamacije, izdat ćemo vam potvrdu o datumu i načinu obrade reklamacije, uključujući potvrdu o popravku i trajanje popravka, ili pismeno obrazloženje odbijanja reklamacije.

5.8 Pravo na naknadu konkretno nastalih troškova u slučaju reklamacije proizvoda

U skladu s Građanskim zakonikom, imate pravo na naknadu troškova nastalih pri podnošenju prigovora na proizvod. Imajte na umu da svoje pravo na naknadu tih troškova morate ostvariti u roku od mjesec dana od isteka razdoblja u kojem je došlo do pogreške.

Ova odredba o prigovoru vrijedi od 26.01.2024.

Izaberite svoju zemlju